Bemutatkozás

Egyesületünk 2015. március 16-án Zempléni Ifjúságért és Sportért Egyesület néven meghozta alapszabályát. Az egyesületi ügyek intésével még ugyan ezen a napon meghatalmaztuk Dr. Tompa Zoltán ügyvéd Urat. Dr. Megay Oktáv hozzájárult ahhoz, hogy a 3980 Sátoraljaújhely, Köveshegy 0112/10 helyrajzi szám alatt lévő ingatlanját egyesületünk székhelyként használhassa visszavonásig szívességi használatban. Megválasztottuk vezető tisztségviselőinket, akik feladataikat ellátásáért sem természetbeni juttatást, sem egyéb pénzbeli juttatást nem kértek.

2015. április 16. napján a Miskolci Törvényszék 11.Pk.60.073/2015/2. szám alatti végzésével az egyesület névadását nem fogadta el, ezért 2015. május 05-én közgyűlést tartottunk névmódosítás miatt, mely során tagjaink egybehangzóan elfogadták, hogy az egyesületünk új neve „Köveshegyi Természetbarátok Túra Egyesülete” legyen és egyben elfogadtuk a módosításokkal egységes szerkezetű Alapszabályunkat is.

A Miskolci Törvényszék 11.Pk.60.073/2015/4. szám alatti végzésével 2015. június 09-én az egyesület névadását elfogadta és 05-02-65368. szám alatt az egyesületet nyilvántartásba vette. 2015. június 25-én a végzés jogerőre is emelkedett.

Ezt követően a működéshez szükséges feladatokat elintéztük (ügyfélkapu regisztrálás, bankszámla nyitás stb.)

Egyesületünk működéséhez szükséges székhelyet romos állapotban vettük át, nem működött a vízhálózat, a fürdőszoba, mosdó, wc használhatatlan volt, a helyiségek vakolata több helyen le volt omolva. A tetőszerkezet több helyen beázott, fűtési lehetőség nem volt. Ennek érdekében a Zemplén Vízmű Kft-vel 2015. május 26-án kötöttünk egy megállapodást, miszerint a székhelyünk vízellátását a Kft. megoldja, az ahhoz szükséges eszközöket az egyesületünk használatába adja, de a tulajdonjogról nem mond le. Ezt követően Megay Oktávval a székhelyünk tulajdonosával közösen hozzákezdtünk a felújításhoz. A felújításhoz szükséges építőanyag egy részét a tulajdonos biztosította, míg több eszközt és építőanyagot az egyesületünk tagjai adományként adták a székhely felújításához. Társadalmi munka keretében a tetőszerkezet cserepezését kijavítottuk, az előtét mennyezetét újra építettük, a fürdő, mosdó, wc helyiséget új burkolattal és szerelvényekkel láttuk el és az épület helyiségeinek csaknem a felét újra vakoltuk és festettük. A már meglévő bútorokat felújítottuk és további adománybútorokkal pótoltuk, az ablakokat karnisokkal és függönyökkel láttuk el. Adományozók Sárospataki Ruhaipari Zrt, Dakos Csaba karcsai lakos, Bajusz Miklós sátoraljaújhelyi egyéni vállalkozó, Civis Gold Kft. és több egyesületi tag. Az épület fűtését is társadalmi munka keretében megoldottuk. A székhelyünk udvarát beparkosítottuk. A további felújításokat pedig az egyesületi tagok szabadidejükben társadalmi munkában hajtják végre.

A Köveshegyi Természetbarátok Túra Egyesülete 2015. március 16-án 12 fővel alakulut meg. Szervezetünknek jelenleg 16 tagja van.

Céljai érdekében az Egyesület a következő tevékenységeket fejti ki:

- Sportrendezvények szervezése (kerékpártúra, labdajátékok, csapatjátékok)

- Gyalogtúrák, horgásztúrák szervezése

- Zempléni tájak, nevezetességek az ifjúsággal történő megismertetése

- Hasonló tevékenységet folytató szervezetekkel történő kapcsolattartás, közös programok szervezése.

Az Egyesület feladata:

- Más hasonló céllal létrejött egyesületek által megrendezett eseményeken, versenyeken való részvétel

- Versenyekre való felkészülések biztosítása,

- Együttműködés más hasonló szervezetekkel,

- Közösségi élet kibontakoztatásának elősegítése.

Mire gyűjtünk?

Sportrendezvények, gyalogtúrák, kerékpártúrák, horgásztúrák szervezésére. Ifjúsági túrák szervezésére, közösségi élet kibontakoztatásának elősegítésére. Egyesületünk működésének, fenttartásának költségeire.

Mire használtuk fel?

Egyesületünk működéséhez szükséges székhelyet romos állapotban vettük át, azt folyamatos újítjuk.

2015. június 20-án megrendezett XIII. Nemzetközi Vad- és Halételfőző Versenyen való részvétel, továbbá egy az erdészet tevékenységével kapcsolatos ügyességi és elméleti versenyen való részvétel. A vetélkedőn kisebb sikerrel szerepeltünk, viszont a főzőversenyen, halétel kategóriában második helyezést értünk el. Ezen a versenyen ismertük meg az Árpád Vezér Diáksport Egyesület elnökét, akitől meghívást kaptunk a rendezvényeikre, továbbá megállapodtunk arról, hogy együttműködési megállapodást fog megkötni egymással a két egyesület.

Az Árpád Vezér Diáksport Egyesület szervezésében 2015. július 3-4-5. napokon  megrendezett Gastro Bicikli kerékpáros túrán is részt vettünk. A táv 121 km volt, útszakasz Sárospatak - Hernádszentandrás. Az érintett települések nevezetességeit tekintettük meg, valamint a helyi étel és italkülönlegességeket kóstolhattuk meg.

2015. augusztus 15-én egyesületünk gyalogtúrát szervezett tagjainak, tagok családtagjainak és barátainak Károlyfalva határában lévő Mikolai Péter tulajdonát képező tavakhoz.

2015. augusztus 29-én Hercegkútra szerveztünk kerékpáros túrát. A táv 41 km volt.

Az Árpád Vezér Diáksport Egyesület szervezésében 2015. szeptember 19-20. napokon  megrendezett „IV. Zempléni Tekerentyűn” kerékpáros túrán is részt vettünk. Baskó végcéllal, összesen 90 km megtételével. A túrán megtekinthettük Zemplén szívében megtalálható nevezetességeket és a festői szépségű Zempléni hegyeket.

Egyesületünk gyalogtúrát szervezett 2015. október 10-én a Megyer-hegy tetején lévő Tengerszem bányához. A bányában a XVI. századtól bányásztak malomkövet. A visszamaradt bányagödör idővel megtelt vízzel és egy kis tó képződött a helyén. A megtett táv 26 km.

2015.november 21-én a Köveshegyi Természetbarátok Túra Egyesülete a XIII. Nemzetközi Vad és Halétel Főzőversenyen különdíjként nyert utazás keretében részt vett egy kétnapos autóbuszos bécsi kiránduláson.

Egyesületünk működéséhez szükséges székhelyet romos állapotban vettük át, 2015. év nagy felújításai után, 2016. évben is folytatni kellett székhelyünk felújítását, parkosítást végeztünk az udvaron és bozót irtást végeztünk az udvar körül.

2016. március 05-én Sátoraljaújhely-Sárospatak-Makkoshotyka-Hercegkút-Sátoraljaújhely szerveztünk kerékpáros túrát. A táv 53 km volt. Úti cél Sárospatak-Rákóczi vár, Makkoshotyka-erdei túra, Hercegkút-„Pogány-kút” elnevezésű kút, továbbá meglátogattuk a Kálváriát és a világörökség részét képező hercegkúti pincesort.

2016. május 07-én egyesületünk gyalogtúrát szervezett tagjainak, tagok családtagjainak és barátainak Károlyfalva határában lévő, immáron megismételve Mikolai Péter tulajdonát képező tavakhoz. A megtett táv 20 km. A résztvevők között egy horgászversenyt is megrendeztünk, házigazdánk pedig egy gulyáslevessel látott minket vendégül.

Egyesületünk gyalogtúrát szervezett 2016. július 16-án a Megyer-hegy tetején lévő Tengerszem bányához. A bányában a XVI. századtól bányásztak malomkövet. A visszamaradt bányagödör idővel megtelt vízzel és egy kis tó képződött a helyén. A megtett táv 26 km.

Több a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium Diákköre által rendezett rendezvényen részt vettünk: Fittnes napon, Gasztro Angyal kerékpártúra.

Felvettük a kapcsolatot a Sátoraljaújhelyi Amatőr régészeti egyesülettel, köztük Homonna Lászlóval és Ádám Attilával, akikkel közösen részt vettünk június, július hónapban a Sátoraljaújhely, Várhegyen lévő Pataki vár feltárásában.

2016. augusztus 20-án gyalogtúrát szerveztünk Sátoraljaújhely-Köveshegy-Némahegy-Bányihegy-Kácsárd-Rudabányácska szakaszon. A túra hossza 17 km.

Kerékpár túrát szerveztünk 2016. szeptember 24-én Kőkapu, Füzérradvány Károlyi kastélyainak megtekintésére.

2017. tavaszán megismételtük a Hercegkúti és a Károlyfalvi gyalogtúrákat a korábbi évekhez hasonlóan.

2017. június 10-én a Sárospataki Város Önkormányzatának szervezésében indult Sárkányhajó evező versenyen is részt vettünk, ahol I. helyezést értünk el.

2017. június 21-én a Zemplén Kalandpark által nyújtotta élményeket próbálta ki egyesületünk!

2017. szeptember 22-én megismételtük a Sárospatak-Tengerszem gyalogtúrát.

A későbbiekben tervezzük Sátoraljaújhely-Magashegy sípáján és Lengyelország-Bialka sípáján sítúra szervezését.

Mindezeket tagdíjból és természetesen saját befizetésekből, nem anyagi adományokból finanszíroztuk.